torsdag den 2. november 2017

Oktober wrap-up

Oktober wrap-up

Så er oktober blevet til november. Jeg synes godt nok tiden går hurtigt, virkelig hurtigt. Jeg ved dog ikke om november bliver en lige så god læsemåned som oktober var. For hold nu op! Oktober har bare været den vildeste læsemåned i år for mit vedkommende. Jeg har så også afholdt readathon og haft et par feriedage, men alligevel! Denne måned har slået alle de andre måneder i år og jeg tvivler på at jeg kan gentage succesen.

Det er blevet til, da da da daaaam: 32 bøger! og 7212 sider!!

De læste bøger:
Thorsten Kiecker; Håbets frø (Ria : Lysklanens krøniker, bind 1)
Thorsten Kiecker; På sporet af lys (Ria : Lysklanens krøniker, bind 2)
Mette Vedsø; Hest horse pferd cheval love
Paula Fränkel; Det gør du også (lektør)
Stefanie Dahle; Ohøj, Mille! (lektør)
Jennifer Bell; Den bøjede mønt (De ualmindelige, #1)
Alex Alice; Siegfried (Siegfried, #1)
Kazu Kibuishi; The Cloud Searchers (Amulet, #3)
Kazu Kibuishi; The Last Council (Amulet, #4)
Kazu Kibuishi; Prince of the Elves (Amulet, #5)
Sarah Engell; Valget
Mattias Edvardsson; Hold ud (lektør)
Gail McHugh; Kollision
Gail McHugh; Puls
Kazu Kibuishi; Excape from Lucien (Amulet, #6)
Kazu Kibuishi; Firelight (Amulet, #7)
Bent Haller; Grænsebørn
Åsa Larsson; Hvidslangen (Pax, #8)
Hella Joof; Papmachereglen
Jenn Bennett; Alias Alex
Line Leonhardt; Hul igennem
Sverre Henmo; Det er bare kærlighed
Maggie Stiefvater; Ravnedrengene (The Raven Cycle, #1)
Eve Ainsworth; At være knust
Karen Inge Nielsen; Ravneskrig
Julie M. Day; Den halves arv (Grænsen til Trafallas, #1)
C. J. Redwine; Ønskemageren
Teddy Vork; Mare, mare minde
Emil Blichfeldt; Dragepigen for enden af regnbuen
Cassandra Clare; Lady Midnight (Mørkets magi, #1)
Lene Møller Jørgensen; Anemone 6 - Jul, søstre og bedste venner (lektør + ebog)
Nick Clausen; Dødt kød - dag 1

Det er totalt overvældende at vide at det er blevet til så mange bøger og sider, jeg tror faktisk ikke at jeg har, siden jeg både fik fast arbejde og blev mor, har haft en måned hvor jeg har læst så meget.

Månedens korteste bog:
Her må billedbøgerne "Det gør du også" og "Ohøj, Mille!" deles om pladsen, da de begge to fylder 32 sider. 

Månedens længste bog:
Det bliver "Lady Midnight" af Cassandra Clare. Den er på 728 sider! Men hvilke 728 sider. Jeg er så glad for at jeg endelig har fået den læst, for det var som at komme hjem blandt venner. Jeg elsker hendes andre serier og Skyggejæger-universet er i min optik, noget af det mest gennemførte jeg længe har læst. Jeg elsker det!

Månedens dårligste bog:
Det smerter mig at sige, især fordi min anmeldelse af bogen ikke er på bloggen endnu, men den dårligste bog jeg har læst er "Puls" af Gail McHugh - jeg elskede ellers "Kollision", men blevet slemt skuffet over efterfølgeren. Jeg forklarer hvorfor i min anmeldelse som kommer i næste uge.

Månedens mest overraskende bog:
Det må blive "Alias Alex" - jeg har hørt så meget godt om den, men jeg frygtede lidt at det ville blive en ekstremt klichefyldt og alt for pladderromantisk affære, det blev ikke - heldigvis!

Månedens bedste bog:
Ja, jeg elsker Cassandra Clares bøger, men her vil jeg alligevel vælge noget andet. Jeg har nemlig endelig fået læst "Ravnedrengene" (The Raven Boys) og hold nu op! Jeg blev fuldstændig fanget af historien, personerne, stemningen, sproget - det hele simpelthen. Den er fantastisk! Virkelig, med hånden på hjertet, fantastisk!

Hvad håber jeg at få læst i november?
Jeg håber at få læst "Kongens lænker" af Victoria Aveyard og murstenen "Et rige af tåge og vrede" af Sarah J. Maas. Begge er serier der har taget mig med storm, selvom de er meget forskellige. Samtidig håber jeg på at få læst "Forestillinger om støv" af Philip Pullman, mest fordi jeg glæder mig til at møde Lyra igen.



Hvad håber I at få læst?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar