onsdag den 30. august 2017

Plan with me #3: September

Plan with me #3: September

Så er endnu en måned gået - jeg synes virkelig tiden går hurtigt. Det er en sjov størrelse - for nogle dage kan timerne synes virkelig lange, andre dage går de virkelig hurtigt. Jeg ved ikke om det også kan skyldes at jeg er tilbage på arbejde og at vi har travlt. Det er selvfølgelig rigtig dejligt at der er noget at lave, men det gør også at jeg er godt brugt når jeg kommer hjem.

Temaet for september har jeg valgt skal være efterårsblade - jeg ville egentlig have forsøgt mig med mine nye Tombows, men det blev ikke lige - jeg tror de skal bruges til grønne blade og forår i stedet. Jeg kunne rigtig godt lide min fuldfarvede cover side til august, men det tog simpelthen bare så lang tid, og jeg synes faktisk det enkle passer godt til dette tema. Jeg har forsøgt at få bladene til at se efteråsagtige ud - jeg synes det er lykkedes meget godt.



Jeg forsøger igen med den lille månedsoversigt - jeg synes den passer bedre til mit behov og det giver mig samtidig masser af plads til mine læste bøger og til opgaver der skal med til oktober. Jeg har dog ikke brugt den del så meget som jeg havde håbet, så måske ryger den i næste måned.


  Jeg har ændret lidt på mit layout fra august til september. Jeg fandt ud af at det irriterede mig meget at mine private ting havde så lidt plads og at jeg havde bestemt mig for at det kun var arbejdsting der måtte stå i kalenderen - jeg arbejder ikke om fredagen og i weekenden (bortset fra hver fjerde lørdag), så det føltes som spild af plads at have de dage med. Derfor er der flyttet lidt rundt.


Jeg er spændt på hvordan dette layout kommer til at fungerer, men håber det bliver godt - jeg kan i hvert fald godt selv lide det. Jeg føler der er god plads til både arbejde og private aftaler samt opgaver. Jeg har forsøgt at bibeholde de simple illustrationer og farver, således at siderne ikke er fyldt helt ud.

Jeg har også stadig mine forskellige trackere, som jeg virkelig er begyndt at holde af. Jeg kan godt lide min skridttæller, faktisk så meget at jeg overvejer at købe et ur (eller andet) der måler det bedre end min mobil gør. Der er jo tidspunkter hvor jeg ikke har min mobil på mig. Det er også interessant at se hvor mange timer jeg bruger på forskellige aktiviteter i løbet af dagen. 


Jeg vil forsøge mig med en ny tracker i september: en linje om dagen. Jeg har tidligere forsøgt at skrive dagbog, både i en papirbog og i en app, og jeg er simpelthen så dårlig til at huske at få det gjort. Derfor tænkte jeg at en linje om dagen er nok mere mig og mere overskueligt. Den ene linje skal bare kort forklare hvis der er sket noget spændende, hvis jeg har været i virkelig godt eller dårligt humør eller lignende. Jeg har set andre der har flere linjer om dagen, men jeg vil starte med én og se hvordan det går.

Tak fordi I læste med og ideer til temaer modtages gerne!

Materialer:
Leuchtturm 1917 a5 sort med tern
Faber-Castell Colour Grib farveblyanter
Staedtler Pigment Liner (0.1, 0.2, 0.3 mm er brugt)

5 kommentarer:

  1. Jeg elsker at du deler din BuJo med os Line og jeg er vild med dit tema for denne måned! Jeg er selv umådelig dårlig til at holde et tema, og det bliver ofte blot holdt i de samme farver i stedet. Jeg var selvfølgelig lidt for hurtig denne måned og tænkte ikke over at det jo var efterår, så min er stadig en smule sommerlig. Jeg håber at dine layouts fungerer for dig i den kommende måned :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :) Jeg prøver også at lave hele måneden på næsten en gang, så jeg er sikker på at siderne kommer til at ligne hinanden.

      Slet
  2. Jeg kan så godt lide dine indlæg hvor du viser din bullet journal, de er enormt inspirerende. Hvor lang tid bruger du ca. på at dekorere og sætte siderne op som du vil have dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, det er svært at sige. Luftballonerne brugte jeg meget tid på - 5-6 timer i alt nok. Bladene har nok taget 3-4. Ikke på en gang, men spredt ud. Jeg plejer at høre lydbog når jeg dekorerer :)

      Slet
  3. Hvor er det blevet super fint. Jeg har også kastet mig ud i en bullet journal fra september, og elsker det allerede :)

    SvarSlet