fredag den 30. juni 2017

Plan with me #1: Juli

Plan with me #1: Juli

Velkommen til den første måned i min kalender som jeg vil gennemgå her på bloggen. Jeg ser mange YouTube-videoer med temaet "Plan with me", som er gennemgange af journals. Jeg blev inspireret til julis cover her ved Miss Louie som jeg synes er virkelig dygtig og kreativ. Jeg er ikke ligeså god til at tegne som hun er og jeg har heller ikke brugt vandfarver, men mine Faber-Castell farveblyanter og en sort Staedtler Triplus Fineliner til omrids.



Hver måned har jeg, ved siden af mit cover for måneden, en liste over de indlæg jeg skal poste her på bloggen. Jeg forsøger at planlægge udgivelserne, så jeg ikke skal huske på at gøre det selv hver dag - det er en kæmpe hjælp at jeg kan det. De første udgaver af denne oversigt havde et felt hvor jeg krydsede af når de var udgivet, men det virkede overflødigt, så det har jeg fjernet.


Efter cover siden har jeg altid et månedsoverblik. Når jeg laver den, går jeg altid tilbage til starten af min kalender, til års oversigten og ser hvad der skal føjes til juli. Jeg føjer så løbede til her og derefter til uge siderne. Det kan godt være det er lidt dobbeltarbejde, men jeg kan godt lide det - for mig, gør det, det nemmere at bevare overblikket over hvad jeg skal i den kommende måned.




Her er så mine uge sider - jeg synes ikke jeg noterer nok til at kunne lave en dag pr side. Dette layout har også ændret sig helt vildt - og jeg er sikker på at det nok skal ændre sig igen. Jeg har kun prøvet at have dagene på langs én gang før og det kunne jeg rigtig godt lide - ellers har mine uge sider været delt op i bokse. Noget jeg forsøger at huske at gøre hver dag er at markere hvordan vejret har været. Jeg ved ikke helt hvorfor jeg gør det, men jeg synes det er hyggeligt. Jeg besluttede mig for at slå de sidste to uger af juli sammen, da jeg har sommerferie der, og derfor ikke har brug for plads til arbejdsrelaterede opgaver eller møder. "No junk"-klistermærkerne er købt her - hun har rigtig mange fine ting!




Til slut i juli har jeg min habit tracker, som jeg har haft lige siden jeg startede med denne kalender og jeg elsker det overblik den giver mig. Jeg synes selv jeg har en travl hverdag, hvor jeg godt kan glemme hvornår jeg vandede blomster sidst eller vaskede gulv - derfor er den side uundværlig for mig. I maj lavede jeg for første gang en købs oversigt (som ikke var så funktionel), så i juni og juli har jeg lavet den her oversigt i stedet. I juni har den fungeret godt, og den er med til at holde mine impulskøb nede - det er der brug for!


Som noget nyt vil jeg prøve at holde styr på hvor meget (eller hvor lidt) jeg går i løbet af juli - forhåbentlig kan det også motivere til at jeg får bevæget mig noget mere!

Slutteligt vil jeg vise jer en side med de YouTubere jeg følger der snakker om bullet journals, doodles og som jeg synes er rigtig dygtige og kreative! Samtidig har jeg lavet en side med antal læste sider - I know, jeg går meget op i at tracke min læsning, jeg er jo ikke bog/læsenørd for ingenting!



Tak fordi I kiggede forbi - jeg glæder mig til at vise jer hvad jeg finder på til august!



Materialer:
Leuchtturm1917 A5 ternet notesbog (købt i Bog&Ide)
Faber-Castell Colour Grip Farveblyanter (fyldfarve)
Staedtler Triplus Fineliner (omrids og optegninger)
Tombow Dual Brush Pen (overstregning af dage på uge sider)
Staedtler Calligraph Duo (rød - overskrift på habit tracker side)
Doodle Dual Deco Pens (kan købes her) (den mørke lyserøde overskrift på uge sider)
"No junk"-klistermærker (kan købes her)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar