mandag den 3. april 2017

Marts wrap-up

Marts wrap-up

Så gik endnu en måned. En måned som startede lidt sløjt for mit vedkommende, men jeg synes jeg kom efter det. Jeg kan godt mærke at jeg begynder at savne at have god tid til at læse. Jeg har kun mine fri fredage og weekenden når Iris sover til at læse i. Det er ikke meget jeg får læst om aftenen, fordi jeg er træt efter både arbejde og underholdning af hende. Jeg har dog sat mig for, at jeg vil se om jeg ikke kan blive bedre til bare at læse en lille smule om aftenen.

Jeg blev dog overrasket over at se, da jeg havde talt sammen, at jeg havde trods manglende tid, har fået læst 22 bøger i marts - jo jo, der er også nogle korte nogen i mellem og nogle billedbøger, men alligevel, er jeg faktisk endt med at være ganske godt tilfreds.

Læste bøger:

Cecilie Eken; V
Katharina Malu Bach; Den første enhjørning (læs anmeldelse her)
Claus Behrens; Musicarma
Klaus Frederiksen; Williams jul
Benni Bødker; Under en blodrød måne (Vilkacis, #1) (læs anmeldelse her)
Benni Bødker; Ind i ulveskoven (Vilkacis, #2) (læs anmeldelse her)
Amy Harmon; Skrøbelige skønhed (læs anmeldelse her)
Sarah J. Maas; Et rige af torne og roser  (læs anmeldelse her)
Marjorie Liu; Monstress - Awakening
Peter Solberg Dirksen; Cutter (læs anmeldelse her)
Klaus Frederiksen; Dagbog fra zombieland
Elle Kennedy; Kamp til stregen (Off-Campus, #4)
Len Vlahos; Akvarium 
Patrick Ness; I dag forandres alt
Isabella J. Steinicke; Stedbror
Birthe Mau Lavigne; Mails til Sankt Nicolaus

Lektørbøger:

Eva Lindell; Find hønen (lektør)
Mathieu Reynés; Harmony - Memento (lektør)
1001 ting at finde - i sørøverland (lektør)
1001 ting at finde - i feernes rige (lektør) Thomas Meloni; Dansk Vestindien (lektør)
Michael Kamp; Rædslernes hus (lektør)
 
Månedens bedste bog:
Nu nåede jeg lige at læse den nye bog af Patrick Ness, så den bliver månedens bedste bog - både fordi historien er fascinerende og fordi det er Patrick Ness. Hvis jeg ikke havde nået at læse den, ville jeg have valgt "Kamp til stregen" - fordi jeg elsker Off-Campus-serien og fordi den er suveræn!

Månedens dårligste bog:
Det er altid svært at udvælge den dårligste bog, men jeg vælger "Stedbror" - ikke som sådan fordi historien var dårlig, det var den ikke, men fordi den bare slet ikke fangede mig og fordi der var for mange irritationsmomenter i den.

Månedens korteste bog:
Bøgerne om de 1001 ting man skal finde i henholdsvis sørøverland og hos feerne er de korteste bøger jeg har læst.

Månedens længste bog:
"Et rige af torne og roser" er med sine 449 sider den længste og helt klart også en af de bedste bøger jeg har læst i den her måned - hvis du er til gendigtning af eventyr, så er kan den varmt anbefales.

Månedens overraskelse:
Det må blive "Akvarium". Den forvirrende mig en del i starten, men efterhånden som handlingen skred frem blev jeg mere og mere glad for den og endte faktisk med at holde meget af den.

Hvad vil jeg læse i næste måned?
Nu kan jeg jo se, at jeg ikke helt har holdt hvad jeg sagde jeg ville læse i marts - så kan det ikke bare genbruges? "Toner i natten" af Jojo Moyes - ja, jeg ved det, nu må det snart blive! "Råddenskab" af Siri Pettersen. Nu er tredje og sidst bind jo udkommet, så nu kan jeg ikke bruge det som undskyldning mere. Jeg må komme i gang. Jeg har brug for flere timer i døgnet!

Hvad vil I gerne læse i april? 

 

1 kommentar:

  1. Hold da op - Er møgmisundelig over den stak! :D Er på en total af 0 bøger i marts. Og i februar. Og i januar. -_-

    SvarSlet