torsdag den 6. april 2017

Elle Kennedy; Kamp til stregen

Elle Kennedy; Kamp til stregen (Off-Campus, #4)

Bagsidetekst:
Det er sidste år på college, og Sabrina James har planlagt sin fremtid ned i mindste detalje: Først skal hun have sin eksamen, så sparke røv på jurastudiet og derefter lande et velbetalt job i et brutal effektiv advokatfirma. Med i planen for at undslippe sin skamfulde fortid er helt sikkert ikke en toplækker ishockeyspiller, der tror på kærlighed ved første blik. Men nogle gange er en enkelt nats sydende hot sex og overraskende stor ømhed alt, der skal til for at vende op og ned på dit liv.

Tucker er af den overbevisning, at det at være en holdspiller er mindst lige så vigtigt som at være stjernen. Han har det fint med at opholde sig uden for rampelyset på isen, men når det kommer til at blive far som 22-årig, nægter han at være bænkevarmen. Det skader ikke, at den vordende mor til hans barn er smuk, knivskarp og holder ham på tæerne. Problemet er, at der er lås og slå på Sabrinas hjerte, og den målrettede brunette er alt for stædig til at tage imod hans hjælp. Hvis han vil dele livet med sin drømmekvinde, bliver han nødt til at overbevise hende om, at visse mål skal man være to for at nå.

Det her sidste bind i "Off-Campus"-serien, er ikke lige så underholdende som "Lagt på is", men bestemt på højde med de andre. Der er stadig masser af drama, hed sex og hverdags problemer der skal tackles. Der er hotte mænd der vil kæmpe for deres damer og flotte kvinder, der ved hvad de vil - eller gør det nu også det. For Sabrina har bestemt sine kampe i den her bog - for hun er på ingen måde vant til at nogen vil hjælpe hende, eller bare gør noget godt for hende, uden skumle bagtanker. Det tager en hel del tid for hende at indse det.

Jeg er meget imponeret over forfatterens beskrivelse af Sabrinas fødsel, for en der har født for et år siden, kan jeg fint genkalde mig alt det Sabrina skal igennem - faktisk både op til, under og efter fødslen. Det var en ret fed og speciel måde at opleve det hele igen - hvis man kan sige det sådan. Frustrationerne, følelserne og forvirringen er tydelig at spore i de beskrivelser, og det synes jeg er rigtig fedt. Samtidig er det lidt sjovt at høre det fra en mands synsvinkel - rastløsheden og det at man ikke kan gøre noget, ved jeg i hvert fald, at min mand kan nikke genkendende til.

Denne historie finder sted samtidig med "Dømt ude" og det er ret specielt at se nogle af de episoder i den bog, igen, bare fra en anden synsvinkel. Der blev også fældet en tåre da beskrivelsen af Joanna der spiller "Let it be" kom.

Jeg vil gerne, for én gangs skyld slå fast, at den her serie er fremragende! Forrygende! Fantastisk! Jeg er så ked af at skulle sige farvel til personerne, jeg har lært at kende i de sidste fire bøger. Det er nærmest som at sige farvel til venner. Det har været en sublim underholdende og følelsesladet rejse at læse bøgerne. Jeg har grint, fnist, grædt og været helt ude på kanten af stolen af spænding. Hvis I ikke har læst dem endnu - så kom dog i gang!

Mon der kommer en tv-serie/film?

Tak til Flamingo for anmeldereksemplar!

Fakta:
Forlag: Flamingo
Original titel: The Goal
Udgivet i: 2016 (på engelsk) og 2017 (på dansk)
Antal sider: 349
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar