onsdag den 8. februar 2017

Sylvain Reynard; Gabriels inferno

Sylvain Reynard; Gabriels inferno

Bagsidetekst:
En mands frelse, en kvindes sensuelle opvågning ...

Gabriel Emerson er en mand forfulgt af sin mørke fortid. Han er en respekteret professor på universitetet, men han bruger sit udseende og sin charme til at fordybe sig i livets nydelser, nydelser der ikke har nogen grænser. Den søde og uskyldige Julia Mitchell melder sig til Gabriels kursus, og deres stærke og mystiske tiltrækning truer med at ødelægge hans karriere.

Jeg ville virkelig gerne kunne lide den her bog mere end jeg gør. Jeg synes historien er god - lidt a la Fifty Shades og Crossfire: en uskyldig pige der forelsker sig en mand med en mørk fortid og ikke mindst dystre hemmeligheder. De skal en masse igennem før de endelig kan få hinanden.

Som de fleste andre af de erotiske historier jeg har læst, er manden lidt af et røvhul til at starte med, men efterhånden som man lærer ham at kende, begynder med at føle med ham og se de gode sider han også indeholder. Sådan havde jeg det i den grad med Gabriel i den her historie. Jeg kunne virkelig ikke lide ham til at starte med, men efterhånden som historien skred frem, begyndte jeg at se de gode sider. Jeg havde det dog på samme måde med Julia - jeg synes hun var ekstrem vattet. Jeg sad flere gange og håbede at hun snart ville mande sig op og fortælle sandheden - jeg ved dog nu, hvor jeg har læst historien færdig, at det ikke var ligetil at få fortalt den.

Jeg finder det underligt at både Gabriel og Julia er meget imod at offentliggøre deres forhold. De bruger lang tid på at diskutere for og imod, men den periode, hvor de rent faktisk ville kunne være kommet i problemer, er bare sprunget over. De uger hvor de burde kæmpe for at holde sig fra hinanden mangler lidt synes jeg. Der er beskrevet noget, men synes de er alt for hurtigt overstået i forhold til delene af historien før og efter. Samtidig synes jeg det er lidt mærkeligt at Paul nærmest bare bliver skrevet ud af historien igen - kommer han igen i de næste?

Jeg var dog bestemt godt underholdt - jeg kunne rigtig godt lide alle referencerne til Dante, musik og andet kulturelt - beskrivelserne af Firenze er også rigtig fine. Jeg havde - trods irritationsmomenterne med personerne - svært ved at lægge den fra mig, da fortællemåde - vi følger alle personer - passede rigtig godt til den her historie og gjorde den spændende og medrivende.

Dog vil jeg til sidst sige, at de mange stavefejl, manglende ord og kommaer (jeg ved godt at jeg heller ikke mestre det, men jeg ved at der skal komma foran men) virkelig trak læseoplevelsen ned. På en af de sidste sider mangler der et n i Dante ... Suk. Sådan noget kan virkelig irritere mig og ødelægge en ellers god læseoplevelse.

Tak til DreamLitt for anmeldereksemplar.

Fakta:
Forlag: DreamLitt
Original titel: Gabriel's Inferno
Udgivet i: 2011 (på engelsk) og 2016 (på dansk)
Antal sider: 667
3 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar