torsdag den 23. februar 2017

Marini; Skorpionen

Marini; Skorpionen (1-6)

Jeg er ikke den store tegneserielæser - selvom der er nogle jeg bare elsker: Yoko Tsuno, TinTin og Saga. Det er ikke noget jeg køber meget af, men Marinis tegneserier ville jeg gerne eje!


Jeg stiftede først bekendtskab med ham da jeg læste Roms Ørne for et par år siden - 5. bind er lige kommet og jeg glæder mig til at læse den. Jeg var ikke klar over at han havde skrevet mere, før jeg søgte efter ham på biblioteket og fandt denne serie.

Jeg er vild med hans meget realistiske tegnestil, som virkelig gør personerne i historien levende. Man kan som læser tydelig fornemme følelserne i karakterernes ansigter, holdninger og bevægelser og det synes jeg er med til at gøre historien ekstra spændende. Der er heller ikke sparet på detaljerne og det er også med til at gøre omgivelserne virkelighedstro.

Samtidig synes jeg det er spændende at læse en "historisk" fortælling som tegneserie - ligesom Roms Ørne, der foregår i Romerriget under dets storhedstid, foregår den her i 1700-tallet, hvor paven er truet af den magtliderlige monsignor Trebaldi og Skorpionen - gravrøver og trussetyv - skal finde frem den eneste ting der kan frarøve Trebaldi pavestolen.

Det er bestemt ikke nogen nem mission Skorpionen har udsat sig og undervejs må han da også flere gange genoverveje hvem han kan stole på. Flere gange er han ved at dø. Men indtil videre han har klaret sig igennem prøvelserne.

Serien er ikke færdig endnu og jeg glæder mig meget til at se om det lykkedes for skorpionen at hævne drabene på sine forældre. Om det lykkedes ham at finde Den Hellige Gral og endda også forhindrer at Trebaldi får alt for meget magt i Rom mens han er væk!

Fakta:
Forlag: Faraos Cigarer
Udkommet: 2016 (på dansk)
Antal sider: ca. 50
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar