lørdag den 1. oktober 2016

Bogbloggertræf 2016

Bogbloggertræf 2016

I dag er det en uge siden at jeg var til bogbloggertræf sammen med en masse andre dejlige bogbloggere! Det er tredje gang jeg deltager og helt klart ikke sidste gang. Hvordan kan man sige nej til at tilbringe en hel eftermiddag sammen med andre bogbloggere, snakke om bøger, spise bøger (jo jo!) og få bøger? Jeg ville ikke kunne sige nej.


Igen i år har arrangørerne overgået sig selv! Jeg tager virkelig hatten af for alt det arbejde de har lagt i at stable dagen på benene. Kontakterne til forlagene, til forfatterne, lavet mad, kage og dækket op. Utroligt. Tusind tak fordi I vil!

Alle mand fik en udgave af Lene Dybdahls nye bog "Skyriel" og hvilken fantastisk velkomstgave. Jeg har læst bogen som e-bog (læs min anmeldelse her) og I kan godt glæde jeg. Jeg synes den var virkelig god og jeg glæder mig helt vildt til de næste bøger i serien.

Som ved de foregående arrangementer, blev der annonceret en hemmelig gæst (bemærk også bogpakkerne på bordet på øverste billede). Vi havde fået et par ledetråden inden selve dagen, så vi kunne gætte med på hvem vi troede det var. Og hvem var det? Da da da daaam: Malene Sølvsten!



I bogpakkerne var hendes debutroman "Ravnenes hvisken" som jeg også har læst (og jeg er nævnt bagpå bogen! Ih!). Malene og Irene snakkede om bogen, hvordan den blev til, inspirationen bag og meget mere. Det var virkelig fedt at høre om Malenes tanker bag bogen. Efterfølgende fik vi mulighed for at få bogen signeret.

Udover Malene, var der også fire andre forfattere med til arrangementet i år. Nick Clausen, Nanna Foss, Pernille Vørs og Marie-Louise Rønning. De gav os alle mulighed for at få signeret medbragte bøger.


Samtidig sad de ved bord sammen os og det gjorde at vi kunne få en god snak om forfatterskab, bøger, skriverier osv. Virkelig hyggeligt og godt af arrangørerne! Mie Møller Nielsen fra DreamLitt kom og fortalte om arbejdet som oversætter, om hvilke tanker hun gjorde sig mht. sprog, vendinger og humor - det var interessant at høre, især fordi jeg aldrig har tænkt over hvordan det foregår i praksis.


De sidste to gange slæbte vi hjem af bøger og i år var ingen undtagelse. To gange fik vi bookiebags og i år var det virkelig nogle lækre sager der var blandt bøgerne!

Altså hvor heldige har vi lov til at være? Udover disse fik jeg også "Den dag jeg glemmer" af Adam Silvera, men siden jeg har den, gav jeg mit eksemplar til Marie-Louise Rønning, som havde brokket sig over at hun også ville være blogger så hun kunne få bookiebags - så fik hun da lidt med hjem og ved at hun også fik lidt flere.

Som de andre år skulle vi have kage. Ja, det at læse (og skrive) bøger, hænger uløseligt sammen med kage. Og selvfølgelig skulle kagen da være helt speciel!


Jeg mener, se den lige! Den er da så yndig! Og den smagte så godt! Tak til Michelles mor - klap dig selv på skuldren, det er en meget fotograferet kage!

Det var en virkelig hyggelig og sjov dag, der for os alle stod i bøgernes tegn. Det var hyggeligt at diskutere det at blogge, det at kommentere, hvilke bøger der er de bedste vi har læst, hvilke vi glæder os til, hvilke vi vil anbefale og så videre og så videre. Jeg kan slet ikke vente til næste år?! Hvornår hvornår hvornår?

Tusind tak til arrangørerne:
Irene, Michelle og Simone!

Og tusind tak til alle de forlag der har sponsoreret bøger til os:
Bog & Ide Aalborg, Østeraa; DreamLitt; Forlaget Facet; Gads Forlag; Gyldendal; Jentas; Lindhardt & Ringhof; Nicole Boyle Rødtnes; Plusbog; Politikens Forlag; Rosinante & Co.; Storytel; Turbine; Tellerup

Og ikke mindst til de andre bogbloggere der deltog:

Amalie, Amanda, Anne Mette, Anne, Bente, Bjørg, Camilla, Caroline, Christina, Eva, Helle, Iben, Josefine, Julie, Karin, Karina, Kirsten, Kirstine, Kristine, Lisbeth, Lone, Louise, Luna, Malene, Marie, Marie, Melani, Mette, Mette, Mia, Nena, Pernille, Regitze, Rikke, Sabina, Sofie Marie, Susanne, Tanja og Xenia.

6 kommentarer:

  1. Det var så hyggeligt at sidde til bords med dig ! En skøn dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde! Det var virkelig en dejlig dag!

      Slet
  2. Så skønt at høre om dagens oplevelse, og jeg lagde slet ikke mærke til dine sko også! Så kun din superfede nederdel! Er slet, slet ikke jaloux ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe.. Tak - er også meget glad for både sko og nederdel. Nederdelen er købt her: https://www.etsy.com/uk/shop/PicknMix - hvis du føler dig fristet til selv at købe en!

      Slet
  3. Det var så godt lige at se dig igen! :D

    SvarSlet