mandag den 11. juli 2016

Udvalgte bøger #2: Skønheden og udyret

Udvalgte bøger #2: Skønheden og udyret

For noget tid siden skrev jeg et indlæg om min kærlighed til Peter Pan og de forskellige udgaver af den skønne historie der står på min bogreol. Nu er turen kommet til en anden af mine yndlings eventyr, nemlig Skønheden og udyret.

Jeg forelskede mig, som så mange andre nok også har gjort, i Disneys fantastiske tegnefilm. Den har det hele: et ukendt rige, en prins i forkældning, en pige der skal bryde en forbandelse samt en ondling der er bange for det ukendte. Alt sammen tilsat skøn musik.

Jeg kan faktisk ikke huske hvor jeg første gang så denne bog, men jeg vidste at jeg måtte eje den. Den kan købes her. Selvom den er tyk, er der ikke mange sider. Tykkelsen skyldes de mange pop-up og fold-ud muligheder. Det er en meget smuk bog på en lidt utraditionel måde.

Her er et par af illustrationerne:



Nu kommer den skønne fortælling så i en ny filmatisering til næste år. Igen er det Disney, men nu ikke som tegnefilm, men rigtig spillefilm. Jeg glæder mig meget til at se Emma Watson som Belle - jeg så et billede på Facebook at den nye film jo egentlig bare er en film om Hermione Granger der skal bryde en forbandelse. Det fandt jeg meget sjovt - jeg håber dog at Emma gør Belle til sin egen og viser os endnu engang at hun er mere end Hermione. Ligemeget hvad, så skal jeg helt klart se den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar