tirsdag den 5. juli 2016

Juni wrap-up

Juni wrap-up

Endnu en måned er gået og jeg må desværre indrømme at tiden for at læse bliver mindre. Jeg er efterhånden holdt op med at amme, så den tid jeg før havde til at læse e-bøger når Iris spiste, er minimal. Hvilket vil sige at jeg kun har "fri" når hun sover om eftermiddagen. Selvom hun normalt tager 2-3 timer der, er der jo også meget andet der skal passes. Så jeg ved ikke hvor aktiv jeg vil være fremover, men så er det godt jeg kan skrive indlæg om andet end mine læseoplevelser. Jeg har planer! Så vent og se.


I juni fik jeg læst 3500 sider - 9 bøger, hvilket jo stadig er meget pænt, men har dog en del bøger der venter tålmodigt på at blive læst. Jeg gør mit bedste - be patient with me!

Læste bøger:
Rainbow Rowell; Fangirl (læs anmeldelse her og tak til Gyldendal for anmeldereksemplar)
Pierce Brown; Gylden søn (læs anmeldelse her og tak til Gyldendal for anmeldereksemplar)
Simona Ahrnstedt; Arvingen (læs anmeldelse her og tak til Flamingo for anmeldereksemplar)
Audrey Carlan; Juni
Cora Carmack; Som sendt fra himlen (læs anmeldelse her og tak til Lovebooks for anmeldereksemplar)
Kristen Painter; Uskyldigt blod (læs anmeldelse her og tak til Tellerup for anmeldereksemplar)
Kristen Painter; Kød og blod
Kristen Painter; Ondt blod
Steven Hunt; Himmeljægerne

Jeg var utrolig glad for at komme tilbage og se hvordan det gik med Darrow i "Gylden søn" - det er en virkelig fantastisk serie, der bliver mere og mere dyster, og jeg frygter virkelig for hvordan det hele skal ende. Jeg tvivler på at det bliver en lykkelig slutning.

Samtidig var jeg glad for at vende tilbage til Rainbow Rowells skrivestil og "Fangirl" er helt klart hypen værd. Det er en dejlig historie og alle der har læst "Eleanor & Park" burde også læse denne.

Det var også et glædeligt gensyn med Cora Carmack. Hun formår, lidt på samme måde som Stephanie Perkins, at skrive om følelser, kærlighed og tvivl, uden at det bliver trivielt, kedeligt eller alt for pussenusset. Lige tilpas og perfekt sommerlæsning.

Jeg har også læst videre i Mias eventyr med hotte fyre - jeg må dog indrømme at historien er ved at blive lidt triviel, men af hvad jeg kan læse om hvad der kommer til at ske i "Juli" lader det til at blive spændende igen. Jeg håber meget på at blive fanget af historien igen, for jeg vil gerne vide hvordan det hele ender, selvom "Juni" ikke var så interessant igen.

Som skrevet ovenfor, ved jeg ikke hvor meget jeg kommer til at få læst som tingene er nu, men jeg vil da forsøge. Jeg håber at jeg kan få læse "Safirblå" af Kerstin Geir, da jeg var virkelig vild med "Rubinrød". Tidsrejser er ellers ikke noget jeg har gjort så meget i, men den her var virkelig spændende. Samtidig håber jeg at kunne få læst "Kobberhandsken", der er andet bind i Cassandra Clares serie "Magisterium" - der er lidt Harry Potter-agtig, men stadig helt sin egen.

Hvad glæder I jer til at læse i juli?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar