tirsdag den 7. juni 2016

Maj wrap-up

Maj wrap-up
 
Så sluttede endnu en måned, og igen er jeg forundret over hvor meget jeg har nået at læse. Igen må jeg takke Mofibo for e-bøger - de er virkelig guld værd, når der stadig går meget tid med amning. I og med Iris er blevet bedre til at sove til middag (jubii!) har jeg også fået læst en del "papirbøger", både fra biblioteket og anmeldereksemplarer. Jeg sender igen stor stor tak for bøgerne - det kan ikke udtrykkes nok hvor glad jeg er for dem alle sammen. Jeg ved godt at jeg stadig har bøger til at ligge i min tbr-stak, men jeg skal nok nå dem!

Det er blevet til 13 bøger og 4830 sider - hvilket jo er ganske pænt! Jeg har både grint og grædt. Sagt farvel til nogle fantastiske personer og universer og budt nye velkomne.

Jeg har i maj læst:

Sarah Engell; Hjertet er 1 organ (læs anmeldelse her)
Michella Rasmussen; Stalker (læs anmeldelse her og tak til Tellerup for bogen)
Mariko Tamaki; Den her sommer
Sofie Magnus; Drømmemageren (læs anmeldelse her og tak til EgoLibris for bogen)
Malene Sølvsten; Ravnenes hvisken (læs anmeldelse her og tak til Plusbog for e-bog)
Colleen Hoover; Forbandede kærlighed (læs anmeldelse her og tak til Lovebooks for bogen)
Jennifer Echols; Under overfladen (læs anmeldelse her og tak til Tellerup for bogen)
Sabaa Tahir; Det ulmende oprør (læs anmeldelse her og tak til Alvilda for bogen)
Gayle Forman; Bare en dag (læs anmeldelse her og tak til Gyldendal for bogen)
Marie Louise Rønning; Helbrederen (læs anmeldelse her og tak til forfatteren for bogen)
Audrey Carlan; Maj
Laini Taylor; Guder og uhyrer (læs anmeldelse her)
Alyson Noël; Rivalerne

Selvom der har været mange rigtig gode læseoplevelser i mellem, som fx "Det ulmende oprør" som jeg endelig fik læst, "Ravnenes hvisken" og "Helbrederen", er det også blevet til et par måske lidt ligegyldige bøger.

Jeg var meget betaget af "Ravnenes hvisken", både fordi den er virkelig godt skrevet, men også fordi jeg har en forkærlighed for nordisk mytologi - jeg elskede Erik Menneskesøn og jeg glæder mig virkelig meget til at læse efterfølgerne af Malene Sølvstens serie.

Jeg har læst to andre bøger af Jennifer Echols, men "Under overfladen" er helt klart den der er dårligst af de tre. Jeg synes historien var udmærket, men jeg havde virkelig et problem med flere af personerne. Selvom Audrey Carlan skriver underholdende og Calendar Girl-serien er sjov, hed og fin sommerlæsning, begynder jeg dog at føle at det er lidt trivielt. Jeg skal læse de sidste måneder også - for jeg skal jo se hvordan det ender.

Samtidig har jeg sagt farvel til en episk fortælling om kærlighed, tro og håb, som jeg ikke synes bliver lovprist nok. Laini Taylor og hendes historie om Karou og Akiva er noget af det bedste, fineste og mest omfattende fantasy jeg har læst længe. Der er så mange lag, personer og følelser i hendes bøger at man sidder forpustet og en smule fortvivlet (fordi der ikke er mere) når man har læst den sidste bog. Det er en fantastisk fortælling jeg slet ikke kan rose nok.

Jeg håber at juni kan byde på gensyn med Pierce Brown og Darrow i "Gylden Søn". En rigtig god og spændende serie, som jeg også har hørt rygter om skal finde vej til biografen. Biografen skal selvfølgelig også besøges når jeg skal se "Mig før dig" - jeg håber bestemt ikke at jeg bliver skuffet!

Hvad skal I læse i juni?

2 kommentarer:

  1. Fedt! Lainis trilogi står allerede på min liste over bøger, jeg vil købe i sommerferien. Læste den første bog og var meget positivt overrasket over den, så jeg glæder mig til at læse efterfølgerne :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  2. Jeg glæder mig til at vi skal se Mig før dig! :)
    Og jeg bliver ved med at høre flere gode ting om Ravnenes hvisken, den må virkelig være god.

    SvarSlet