fredag den 20. maj 2016

Colleen Hoover; Forbandede kærlighed

Colleen Hoover; Forbandede kærlighed
Bagsidetekst:
Tate Collins opdager på den hårde måde at kærlighed er en forbandet størrelse, da hun møder den hemmelighedsfulde pilot Miles Archer. Selvom de intet har til fælles og ikke engang er venner, har de en stærk seksuel kemi og en ubestridelig gensidig tiltrækning. Derfor er den logiske løsning, at indlede et uforpligtende forhold udelukkende baseret på sex. Tate har ikke tid til en kæreste og Miles er ikke ude efter kærlighed. Forholdets eneste betingelse er, at hun aldrig må spørge om hans fortid og at hun ikke skal forvente en fremtid. Men, som Tate opdager, er det lettere sagt end gjort.

Jeg har udelukkende hørt gode ting om denne bog, så da den tikkede ind i min indbakke var jeg meget glad. Jeg glædede mig utrolig meget til at læse den og jeg kan afsløre at den bestemt ikke skuffer. Det er new adult (som det jo så fint hedder) i den bedste klasse. Der er en hel del drama, hed sex og et godt persongalleri - ligesom i Off-Campus-serien der også tog mig med storm.

Vi skifter mellem at høre Tate fortælle om nutiden og Miles som fortæller hvad der skete for 6 siden som gjorde at han afsvor kærlighed for altid. Undervejs bliver spændingen bygget op - som læser kan vi godt regne ud at Tate jo selvfølelig falder for Miles, selvom hun lovede ikke at gøre det, og samtidig nærmer vi os sandheden der knuste Miles' hjerte. Som læser er vi ikke i tvivl om at der er sket noget grufuldt, men hvad det er, bliver først afsløret til sidst.

Det er en hjertevarm og gribende fortælling om sorg, at miste det aller dyrebareste man har og kampen for at vende tilbage til livet og ikke mindst at turde give sig selv lov til at elske igen. Jeg kneb nok en lille tåre til sidst, men jeg er også en sucker for historier som disse der virkelig rører ved noget dybt i en, også selvom den nok ikke vinder nogen Nobel pris i litteratur, er det stadig litteratur med hjertet på rette sted.

Hvis du var vild med Off-Campus-serien, "Kærlighed for fanden", "Jeg er her stadig" og "Som stjernerne står" - vil du helt sikkert også elske denne her, så skynd dig at få fat i den!

Tak til Lovebooks for anmeldereksemplaret!

Fakta: 
Forlag: Lovebooks
Original titel: Ugly love
Udgivet i: 2014 (på engelsk) og 2016 (på dansk)
Antal sider: 251 (læst som e-bog)
5 ud af 5 stjerner

1 kommentar:

  1. Den der tåre til sidst, kan jeg sagtens nikke genkendende til - begge gange jeg læste bogen endda..

    SvarSlet