torsdag den 26. februar 2015

Brian K. Vaughan; Saga

Brian K. Vaughan; Saga (Saga; vol. 1)

Bagsidetekst:
SAGA, af den prisvindende forfatter Brian K. Vaughan og den kritikerroste tegner Fiona Staples, er en gribende historie om en nybagt familie, der kæmper for at finde sig til rette i universet. Da to soldater fra modsatte sider i en endeløs galaktisk krig forelsker sig i hinanden, risikerer de alt, da de bringer et nyt liv ind i en farlig, gammel varden. Fantasy og science-fiction mødes som aldrig før i første bind af dette sexede, undergravende epos.


Vi følger Alana og Marko, der kommer fra hvert sit folk, der har bekriget hinanden i meget lang tid. Selvom de burde være fjender, forelsker Alana og Marko sig, og på første side bliver deres lille pige, Hazel, født. Men det er en farlig verden at blive født ind i og Alana og Marko er på flugt.




Stilken
Prins Robot


Det føles faktisk lidt som om at hele galaksen er efter dem, for der er både freelance snigmordere (som fx. Stilken og Viljen) og prins Robot (yep, han er en robot med en skærm som hoved) er også ude efter dem!








Det er dog ikke alle der er ude på at slå den nybagte familie ihjel, der er også enkelte der er villige til at hjælpe, måske er det fordi hun allerede er død og derfor ikke har så meget at miste, men hvem ved?



Jeg er normalt ikke meget til tegneserier, men jeg har set mange billeder af denne og læst godt om den, så jeg besluttede mig for at se what all the fuss was about. Det er jeg glad for jeg gjorde! For selvom tegningerne nogle gange er ret makabre og ulækre (fx Stilken), så er de virkelig flotte og ekstremt stemningsfyldte.

Det er en meget smuk kærlighedshistorie om når modsætninger mødes, og hvad de skal kæmpe imod for at få lov til at blive sammen, alt dette pakket fint ind i et fantasy og science fiction univers, hvor alt synes at være muligt.

Jeg glæder mig meget til de næste bind i serien!

Fakta:
Forlag: G. Floy Studio
Udgivet i: 2014 (på dansk)
Antal sider: 170
Læst på dansk
5 ud af 5 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar