mandag den 23. juni 2014

Sylvia Day; Blottet for dig


Sylvia Day; Blottet for dig (Crossfire, #1)

Han var uimodståelig - smuk og intelligent. Jeg var tiltrukket af ham, som jeg aldrig før har været tiltrukket af noget eller nogen i hele mit liv. Jeg længtes efter hans nærvær og berøring, selvom jeg var klar over, at det ikke ville føre til noget godt. Jeg var ufuldkommen og ødelagt, og Gideon vidste det. Han havde sine egen dæmoner at slås med. Hans kærlighed forandrede mig, og jeg bad til, at vores fortid ikke ville skille os ad.

Jeg har virkelig længe gerne ville læse denne serie, og efter jeg har læst andre af hendes bøger, blev jeg enig med mig selv om at nu var tiden inde - den skuffer bestemt ikke! Jeg er næsten på nippet til at sige at den er bedre end Fifty Shades (i hvert fald når det kommer til første bind).

Eva har lige fået nyt job og flyttet fra Californien til New York sammen med hendes bedste ven Cary, der vil forsøge sig som model. Dagen inden hun skal begynde på sit nye arbejde, går hun hen til bygningen, for at se hvor lang tid det tager - det får konsekvenser! For i lobbyen opstår der en situation som gør at hun møder ham - Mørk og Mystisk. En gud. Gideon Cross. Eva er helt fra den - aldrig har hun ved første øjekast været så forblændet af en mand. Efter få dage er hun klar over at han har det på samme måde som hende!

De indleder et forhold, eller i hvert fald prøver på det - for både Eva og Gideon bærer på frygtelige hemmeligheder fra deres fortid, hemmeligheder der kan ødelægge deres i forvejen skrøbelige forhold. For ingen af dem ved rigtigt hvad det vil sige at være i et forhold - et forhold der ikke kun bygger på sex. Så de begår begge fejl, men elsker de hinanden nok til at ville arbejde sig igennem problemerne? Lidenskaben mangler bestemt ikke, men er det nok for dem? Og hvad med Gideons eks-forlovede der pludselig spøger i kulissen - elsker han stadig hende eller er Eva den rette for ham?

Grunden til at jeg synes den her er på højde med Fifty Shades, er simpel - der er en del mere baggrundshistorie i denne end i Fifty Shades. Jeg synes det er godt at få nogle ting "afsløret" til at starte med, for på den måde er det nemmere at danne sig et billede af personerne. Samtidig synes at den er utrolig velskrevet og Sylvia Day har virkelig styr på det erotiske aspekt. Det fylder ikke for meget, men er også med til at give indtryk af hvor meget det betyder, både for Eva og Gideon - at de kan tilfredsstille hinanden på den måde.

Hvis du mangler en god bog til sommerferien, som bare skal nydes på stranden sammen med en kold drink, er den er helt klart et godt valg!

Fakta:
Forlag: Politikens Forlag
Udgivet i: 2012
Original titel: Bared to You
Antal sider: 414
Læst på dansk
Genre: Erotik
Målgruppe: Voksne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar